Prototyp vodíkového motocyklu ENV

admin

ENV je prototyp elektrického motocyklu poháněný vodíkovým palivovým článkem. Byl vyvinut britskou společností Intelligent Energy. Vozidlo a střed palivového článku váží přibližně 80 a 20 kilogramů.

Motocykl ENV H2 využívá technologii CORE cell, která obsahuje vodíkové a akumulátorové komponenty v jedné jednotce a je vyjímatelná z motocyklu. Intelligent Energy ENV s 6kW, 48V motorem a 1kw palivovým článkem má maximální rychlost 50 mph a dojezd 100 mil. Očekává se, že rychlost a dojezd se zvýší, až ENV dosáhne své produkční verze.

Discovery Channel uvedl, že může dosáhnout rychlosti přibližně 80 km/h a na plnou nádrž může jezdit nepřetržitě přibližně 4 hodiny a ujet vzdálenost 160 kilometrů. Motocykl je předprodukční prototyp, jehož prodej se měl stát přibližně 6000 $.

CORE je zcela odnímatelné od kola a je schopné pohánět cokoli od motorového člunu až po malý domácí majetek. Primární rám kola a kyvné rameno jsou vyrobeny z dutého litého leteckého hliníku.

 

Ve skutečnosti jsou uvnitř jádra dva firemní palivové články AC32-48 s 15 Ah, 48 V olověnou baterií pro vyrovnávání zátěže. ENV veze ve vysokotlaké kompozitní láhvi vodík v hodnotě 2,4 kWh a tankování prý trvá pět minut.

 

Next Post

Elektrický Renault R17 Retro Concept

Renault odhalil R17, moderní reinterpretaci klasiky, přináší nostalgický design ze 70. let do budoucnosti s elektrickým pohonem. Ve spolupráci s francouzským designérem Orou Ïto vytvořil Renault ohromující vozidlo, které odpovídá Renaultu 17, hatchbacku, který byl na trhu v letech 1971 až 1979. R17 je však více než jen poukázáním na […]